Netbutikker overtræder loven af Hakon Mosbech (citat)

"Forbrugerne klager ikke over netfirmer. De tror ikke på, at det hjælper, mener ekspert - det afviser forening for internethandel.....

 

I en test foretaget af ekspert i forbrugerret Michael Thiesen for Politiken fandt han i løbet af nogle timer op imod tyve virksomheder, der gav oplysnigner i strid med loven. Og det kan ofte betale sig for selskaberne, mener han. Mange forbrugere vælger nemlig ikke at klage, fordi det ikke kan betale sig.

 

"Problemet er, at man ikke vil køre retssag på denne slags sager. Hvis en køber har betalt tre hundrede kroner for en vare, som han ikke kan fortryde købet af, selv om han har ret til det, ja, så dropper mange det. Så man skal bare finde lommeregneren frem for at se, at det kan betale sig for selskaberne, selv om de taber enkelte sager", mener Michael Thiesen..."

 

Tilbage til artikler

 

Kommentar

Ofte "glemmer" internet-firmaerne af oplyse om fortrydelsesretten, selv om de er forpligtet til at gøre det efter Forbrugeraftale-loven. Dette betyder nu ikke, at forbrugeren ingen for-trydelsesret har - tværtimod kan man fortryde et køb i op til tre måneder, hvis man ikke har fået oplysning om for-trydelsesretten.

 

Made with Namu6