Netbutikker bryder loven af jounalist Hakon Mosbech (citat)

"Køb af varer på nettet er risikofyldt: Mange netbutikker giver for korte frister til at fortryde køb og til at klage. Forbrugerstyrelsen modtager dagligt klager fra forbrugere. Der er »mange brodne kar«, mener advokat............

 

Og efter blot at have søgt på internetsider i nogle timer fandt ekspert i forbrugerret, advokat Michael Thiesen, op mod tyve større og mindre virksomheder, der ikke oplyser korrekt om forbrugerens rettigheder.........

 

»Det er problematisk for forbrugeren, at firmaerne skriver sig ud af de klare regler om forbrugernes rettigheder. Og det er utroligt, at man kan finde så mange brodne kar«, siger Michael Thiesen...."

 

Læs hele artiklen på Politikens hjemmeside

 

Tilbage til artikler

Kommentar

Også i dag er det typisk Forbrugeraftalelovens fortrydelsesret, som mange internetfirmaer ikke respekterer. En forbruger har således ved køb over nettet en fortrydelsesret på 14 dage. Har den handlende "glemt" at oplyse om fortrydelsesretten kan forbrugeren fortryde købet i op til 3 måneder.

Made with Namu6